El Pla d’Urgell celebra el primer ‘Vespreig’ LGTBIQ+

La comarca celebra una jornada pionera per reivindicar la diversitat, crear espais segurs i portar l’Orgull al món rural

El parc municipal de Mollerussa va ser l’escenari divendres del primer vespreig LGTBIQ+ organitzat al Pla d’Urgell, una iniciativa històrica que marca un abans i un després en la visibilització del col·lectiu a la comarca. L’acte, que va combinar música, teles acrobàtiques i la lectura del manifest de l’Orgull, va reunir veïns i veïnes en una celebració oberta i reivindicativa.

La cita arriba només un mes després de l’aprovació del primer Pla Comarcal LGTBIQ+, vigent entre 2026 i 2029, amb l’objectiu de reforçar els drets i la inclusió del col·lectiu. Des del Servei d’Atenció Integral (SAI) del Pla d’Urgell també s’ha alertat d’un augment de les agressions LGTBIQ+, fet que reforça la necessitat de crear espais de lleure segurs i lliures de discriminació.

Amb aquest primer vespreig, el Pla d’Urgell fa un pas endavant per trencar prejudicis i demostrar que la diversitat també es viu, es defensa i se celebra als pobles.

Comenta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats *

twenty − 16 =

Escrigui les paraules clau de recerca i pressiona la tecla Retorn.